BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, April 16, 2011

"awk....saya cintakan awk...selamanya"

episod 1

Fifi memandang ke langit...maha suci tuhan...luas, teramat luas ia terbentang...kukuh. bentangan nya dari ceruk timur ke barat, utara ke selatan.. tiada penghujung. Allah juga yang mencipta manusia, segala benda bernyawa dan segala kejadian pasti ada sebabnya. tanpa dipaksa, takungan air matanya pecah..hanya fifi sahaja yang mengetahui d sebalik maksud tersirat air mata itu..lantas mulutnya tekumat kamit berbisik..."fin..aku rindukan kau...aku terlalu sygkan engkau..kau pernah berkata, kalau kita putus ikatan ini..bermakna kita putus selamanya..tak sangka kau meninggalkan aku dan tidak kembali..salahkah kita? sedangkan kita tidak pernah meminta semua jadi begini...sumpah...kita ta pinta begini..aku tak pernah memiliki cinta sebegini...walaupun dahulu ikatan kite diselubungi kerisauan dan air mata tetapi aku tetap bahagia..berdosa kah kite...?aku tau kite berdosa..hanya allah yang maha pengampun mampu melunaskan dosa kita, allah mengetahui segala apa yang di kehendaki..dan allah juga tau maha dalam dan ikhlas cinta kita..sekurang kurangnya kalau kita putus aku berharap dapat melihat kau dari jauh...meskipun sakit melihat kau bersama dgn die yg lebih layak..tapi keadaan jadi sebaliknya...aku hanya mampu sedekah kan potongan ayat al-quran kepada kau agar pusara kau d terangi cahaya dan tidak henti2 memohon ampun..teringin rase mahu menggengam tangan kau erat2, berbisik kata cinta,ketawa bila kau berjenaka, melayan perangai kau seakan budak tidak cukup umur..hehehe..tetapi semuanya mustahil..kerana aku hanya bisa meraba tanah merah dan mencium batu nisan kau yang berbalut dgn kain putih...

0 comments: